Négyszáz forintos dugódíjjal és autós sávok elvételével tervez a kormány, mert a Galvani híd csak így biztosítja a remélt és szükséges forgalomcsökkentést Budapesten - közölte Karácsony Gergely főpolgármester.
A baloldali politikus azt írta: tudjuk, mert emlékszünk az ezeknél sokkal kisebb mértékű változtatások reakcióira, hogy mit harsognának a kormányzati megmondóemberek, ha ilyet a budapesti városvezetés vetne fel.
Ezt:
„Au-tós-ül-dö-zés”.
Karácsony Gergely úgy fogalmazott:
Nincs a budapesti városvezetésnél nagyobb híve a forgalomcsillapításnak, a belváros tehermentesítésének, most, hogy kiderült, a kormány valós szándékai szemben állnak a propagandájával, talán el is kezdhetnénk a higgadt, felelős, Budapest jövőjét, élhetőségét, tiszta levegőjét szolgáló partnerséget, a budapestiek bevonásával.
A témában Balogh Samu főpolgármesteri kabinetfőnök, várostervező Telexen írt véleménycikket. Ebben azt írja:
Bár a Galvani híd megépítése régóta része a közbeszédnek, néhány jól kommunikálható adaton és tetszetős látványterven kívül keveset tudunk a beruházás hátteréről. A számháborún túl pedig fontos lenne arról is beszélni, hogy milyen hatással lesz az új híd és az ahhoz kapcsolódó beruházások és intézkedések a budapestiek hétköznapjaira. Itt az ideje, hogy a teljes képről is nyílt társadalmi vitát folytassunk.
Iszonyatos dugókat okozhat a Galvani-híd Újbudán
Majdnem 15 ezerrel növekedne az Újbudára érkező autók száma az új híddal – mondja a Momentum önkormányzati képviselője.
Már 1700 aláírás fölött jár a Kiserdővédők petíciója
A helyi lakosok közül kikerülő civil aktivisták azért küzdenek, hogy semmilyen természetpusztítás ne történjen a Határ úti Kiserdőben a Galvani híd megépítése kapcsán.
Az LMP a Galvani-projekt újratervezését szorgalmazza
Az LMP szerint csökkenteni kell az autóforgalmat Budapesten, a város élhetőbbé tétele érdekében.
Döntöttek a Városházán: Haladékot kapott a Határ úti Kiserdő
A Kiserdőt is veszélyeztető Galvani körúthoz kapcsolódó lakossági petíció úgy látszik, sikeres volt. A Főváros egyelőre nem döntött egyik nyomvonal mellett sem, helyette megfontolják a civilek javaslatát
Bakos Bernadett is a forgalomcsökkentést javasol a Galvani körút helyett
Kőbánya LMP-s önkormányzati képviselője dugódíjjal és a közösségi közlekedéssel csökkentené az elviselhetetlen forgalmat és a környezetszennyezést.