Kőbánya LMP-s önkormányzati képviselője dugódíjjal és a közösségi közlekedéssel csökkentené az elviselhetetlen forgalmat és a környezetszennyezést.
Pesterzsébet és Kispest mellett Kőbányát is jelentősen érintené a Csepelre átvezető Galvani híd kapcsán legalább kétszer kétsávos út építése és az általa generált forgalom.
Egy ilyen út iszonyatos légszennyezési és zajterhelést róna azokra a külvárosokra, amiken áthalad.
Ez persze nem érdekli Orbánékat, hiszen ők inkább a drága belvárosi ingatlanokban és a vidéki kastélyokban utaznak.
"Aki utat vet, autót arat: a Kormány szó szerint bebetonozná Budapestre az egyre növekvő forgalmat, a légszennyezést, a zajt, a zsúfoltságot, a stresszt" - írta ezzel kapcsolatban Bakos Bernadett önkormányzati képviselő.
Szerinte a kormányzat úgy tervez, hogy a híd majd a külvárosokban oszlatja szét az egyre növekvő budapesti autóforgalmat. Ez az irány viszont alapvetően rossz.
A Budapesten és az agglomerációban élőknek csökkenő autóforgalomra, még jobb és kiterjedtebb közösségi közlekedésre, kerékpáros- és gyalogosbarát utakra és közterekre, több zöldterületre és jobb levegőre van szüksége. Ehhez építsünk várost, erre kell százmilliárdokat költeni!
- összegezte a lényeget az LMP-s várospolitikus.
Szerintem az alábbi megoldások alkalmazásával lehetne eredményesen orvosolni a szmogban fuldokló főváros közlekedési problémáit.
- Dugódíjat!
- Még jobb közösségi közlekedést!
- Bringás-gyalogos várost!
- Önálló életre képes városrészeket!
Egyetértesz? Írd alá a kezdeményezésünket!
Amennyiben nem szeretnénk, hogy a Fidesz erőszakkal egy városi autópályát építsen a kerületünk közepébe, akkor írjuk alá a zöldpárt petícióját IDE KATTINTVA.
Döntöttek a Városházán: Haladékot kapott a Határ úti Kiserdő
A Kiserdőt is veszélyeztető Galvani körúthoz kapcsolódó lakossági petíció úgy látszik, sikeres volt. A Főváros egyelőre nem döntött egyik nyomvonal mellett sem, helyette megfontolják a civilek javaslatát
Paróczai Anikó: Budapestnek nem több körútra, hanem több parkra és erdőre van szüksége
A Galvani híd ötlete az Orbán-kormány olimpiával kapcsolatos lázálmai miatt került megint előtérbe. Az olimpiát szerencsére nem tartják meg, de a híd megépülésével nagy változások lehetnek a külvárosokban.
Aranyosi Péter: Budapestnek tiszta levegőre van szüksége, nem óriási forgalomra!
A Wekerlén lakó humorista a Kiserdőt veszélyeztető Galvani körút megépítése kapcsán állt kamera elé.
Mi legyen a Népliget sorsa? - rajtunk múlik
A Népliget Budapest egyik legnagyobb, de talán leginkább lepusztult közparkja. Természetesen a park nem épül, hanem első sorban nő, viszont néha így is rászorul egy kis felújításra. Most beleszólhatunk, mi legyen vele.
Karácsony: 400 tonna hulladéktól tisztult meg a kőbányai Terebesi erdő
Fővárosi összefogással, több mint 2000 köbméter, hozzávetőleg 400 tonna hulladéktól tisztult meg a 66 hektáros Terebesi erdő. Külön öröm, hogy a munkálatokban az ottélőket is bevonták, akik közül többen munkaajánlatot kaptak az FKF-től - írta a főpolgármester.