A Lánchíd és a rakpart autómentesítése lehetne az első lépés egy központi sétáló zóna megteremtéséhez. Ez alapvetően nem egyenlő az autók teljes kitiltásával, de előnyben részesíti a gyalogos, kerékpáros és közösségi közlekedés fejlesztését - jelentette ki Bakos Bernadett.
A Lánchíd és a rakpart autómentesítését javasolja az LMP.
Csárdi Antal, az LMP frakcióvezető-helyettese a párt csütörtöki, budapesti sajtótájékoztatóján kiemelte, a jövőre alapítása 150. évfordulóját ünneplő főváros megérdemli, hogy születésnapjára "emberbarát várossá" váljon.
Ehhez csökkenteni kell a légszennyezést, elsősorban a közösségi közlekedés növelésével és forgalomcsökkentéssel.
A politikus elfogadhatatlannak nevezte, hogy a belvárosban ma egy fiatal házaspár csak lelkiismeretfurdalással tudja kivinni az utcára csecsemőjét.
Bakos Bernadett, az LMP országgyűlési képviselője arról beszélt, az élhető város megteremtéséhez forgalomcsillapításra van szükség. Ennek egyik eszköze a dugódíj bevezetése, a másik a klímabérlet. Emellett azonban további lépésekre is szükség van.
A Lánchíd és a rakpart autómentesítése lehetne az első lépés egy központi sétáló zóna megteremtéséhez. Ez alapvetően nem egyenlő az autók teljes kitiltásával, de előnyben részesíti a gyalogos, kerékpáros és közösségi közlekedés fejlesztését
- tette hozzá.
Kitért arra is, "15-20 perces várost kell teremteni", ahol 15-20 percen belül minden, az élethez szükséges funkció - iskola, bolt, posta, orvos - elérhető.
Bakos Bernadett azt is mondta, a belvárosban vissza kell szorítani a közterületi parkolást, hiszen jelenleg a belvárosi közterületek nyolcvan százalékát az autók foglalják el.
(MTI)
Hamarosan árnyas fák alatt korzózhatunk a pesti Duna-parton
Nyilatkozatot fogadtak el csütörtökön a pesti alsó rakpart jövőjével foglalkozó partnerségi egyeztetés résztvevői, e szerint a fejlesztés széles körű együttműködéssel valósulhat meg - közölte a Fővárosi Önkormányzat az MTI-vel.
Lego-kockákból épített oroszlánt helyeztek el a Clark Ádám téren
A híd őreinek feladatát a Clark Ádám téren "tanyázó", több mint 850 ezer kocka felhasználásával megépült Lego-oroszlán segíti. A kőoroszlánok 1:1 méretarányban készült új társa rendkívül részletgazdag, úgy néz ki, mint az eredetiek.
Az LMP szerint Vitézy Dávid nem érti a klímabérletetet
Vitézy Dávid, a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) közlekedésért felelős államtitkára egy interjúban a hatósági áras benzinnel indokolta, hogy miért nincs szükség a klímabérlet bevezetésére. Bakos Bernadett szerint ezzel a kormány azt üzeni, hogy a válság idején csak az autósokat támogatja, Vitézy Dávid pedig nem érti a klímabérlet célját.