Több tízezer embert tettek tönkre csak azért, hogy Lázár János bukott miniszter haverjai és a Fidesz-csicskák jól keressenek.
Az elmúlt tizenkét évben megszokhattuk, hogy a Fidesz egész piaci ágakat tarol le, ha éppen olyan kedvükben vannak. Hoznak egy törvényt, amivel ellehetetlenítik azokat az embereket, akik az adott ágazatban dolgoznak, aztán újra osztják a pozíciókat és a nyereséget a saját haverjaik között.
A Fidesz-kormány 2012-ben fogadta el a teljes dohányszektort újraosztó törvényt, amit Lázár János adott be a parlament elé. Utólag az is kiderült, hogy az egyik nagy dohányipari cég vezetőjének a gépén születhetett az iromány (a törvény Brüsszelbe elküldött verziója „Sánta János” felhasználó számítógépén született, a név megegyezik a dohányipari óriáscég, a Continental vezetőjének nevével).
Az új trafikrendszerben csak állami pályázatok útján kiosztott trafikok működhetnek az országban. A korábbi 38 ezerről pedig 6 ezerre csökkent a dohányterméket árusító helyek száma (az árusítható termékek körét idővel kibővítették, így alkoholt, üdítőket és sok mást is árulhatnak már a trafikosok, akik így lényegében egy állami hátszelű vegyesboltot kaptak).
A trafikpályázatokat mindenütt elsöprő többségben fideszesek nyerték meg. Sokan 4-5 trafikot kaptak úgy, hogy korábban sohasem üzemeltettek hasonló üzleteket, a régi trafikosok pedig hoppon maradtak.
A trükközésre fekete-fehér bizonyítékot Hadházy Ákos szolgáltatott, aki szekszárdi önkormányzati képviselőként vette fel, ahogy a helyi fideszes képviselők a trafikok elosztásáról beszélgetnek.
Aki az ellenzékre szavazott, az kimaradt, aki jófideszes volt, az akár 5 trafikot is kaphatott. Ez volt az országos recept.
Különösen kirívó volt a Rogán Antal felügyelte ötödik kerület, ahol a koncessziók több mint fele Rogán időközben elhíresült Pasa parki szomszédjának érdekkörébe került. Az Auchan áruházak mellett pedig Mészáros Lőrinc környezetének tagjai üzemeltetik a trafikokat.
2013. július 1-én nyithattak ki az új „nemzeti dohányboltok”. Nem sokkal később pedig Lázár János kezdeményezte a dohányipari árrés megemelését 10%-ra. Csak azért, hogy még többet kereshessenek a haverok.
A mutyival nem csak azokat tette tönkre a Fidesz, akik elveszítették a sokszor évtizedek óta működtetett, családi trafikjaikat a fideszes haverok kedvéért. De rengeteg vidéki kisbolt is tönkrement, akiknek az életben maradáshoz hiányzott a cigarettából jövő biztos bevétel. Csak 2013-ban 1200 ilyen kisbolt szűnt meg az országban (10-30 százaléknyi forgalomtól estek el a kicsik, ami sokuknak végzetesnek bizonyult). Arról nem is beszélve, hogy azóta burjánzik a dohány fekete kereskedelem.
Lesz mit rendbe rakni a kormányváltás után ezen a területen is.
80 nap alatt a NER körül: így verte rekordadósságba Magyarországot Orbán
Legújabb sorozatunkban Orbán Viktor és kormányának 80 legnagyobb bűnét vesszük végig, amit az elmúlt közel 12 évben elkövettek hazánk ellen. Mai cikkünkben megnézzük, hogyan taszított a felcsúti kisember minden magyar embert adósrabszolgaságba.
80 nap alatt a NER körül – Paks 2 és az unokáinkat eladósító orosz hitel
Négyezer milliárd forintnyi hitel sem volt drága Orbánnak csak azért, hogy kellőképpen bepucsítson Putyinnak. Csak az számít minden képzeletet felülmúló pénzt tudjanak begyűrni a csókosaik zsebébe. A saját gazdagodásuk érdekében szolgáltatják ki az országot az orosz hitel rabigának.
80 nap alatt a NER körül: a vámpírkormány harca a nemzet fővárosa ellen
Mindennél többet elmond Orbán aljasságáról az a tény, hogy a koronavírus-járvány kitörése számára csak eszköz volt két fő célja eléréséhez: a még nagyobb mértékű lopáshoz, és a 2019-ben jórészt ellenzéki vezetést választó városok, elsősorban Budapest elleni bosszúhadjárathoz. Sorozatunk mai része ez utóbbival foglalkozik.
80 nap alatt a NER körül – 3 millió magyar megtakarítását lopta el Orbán
Sorozatunk következő részében az járjuk körbe, miként lopta el a Fidesz-kormány hárommillió magyar ember évtizedes megtakarítást.
80 nap alatt a NER körül: Fudan a Diákváros ellen
Számtalan pazarló beruházást köszönhetünk az Orbán-kormánynak, de a kémegyetem ügye nem „csak” a milliárdok eltékozlása miatt árulás: a Fudan megépítéséhez szükséges 540 milliárdos kínai hitelt generációkon keresztül fogjuk törleszteni. Röviden, a jövőnket bocsátják áruba!
80 nap alatt a NER körül: Óriási a tanárhiány, Orbánékat nem érdeklik a diákok
Orbánék az elmúlt 12 évben semmit nem tettek a hazai oktatásért. Elüldözték a tanárokat, akik emiatt tüntetést szerveznek.
80 nap alatt a NER körül: a soha meg nem térülő Budapest-Belgrád vasútvonal
A kínai kommunista párt érdekei mentén, több százmilliárdos kínai hitelből épül, és rosszul jár vele az ország, mi az? Igen, a Fudan is jó válasz, de ezúttal hazánk kínai adósrabszolgaságba döntésének ősbűnét, a Budapest-Belgrád vasútvonal építését járjuk körbe.
80 nap alatt a NER körül – Orbán Viktor megszorítással sújtotta az ellenzéki városokat
A fideszes városok jól jártak az Orbán-sarccal, de ahol nem a felcsúti miniszterelnök emberei maradtak hatalomban 2019 októberétől, ott csúnya világ következett.
80 nap alatt a NER körül: áron alul jutott földhöz Orbán sok csókosa
Aki egy tömbben vásárolhat meg jó helyen lévő, kimagasló minőségű területeket, az töredékáron jut birtokhoz. A különbség a vételár és a tényleges érték között akár ötszörös is lehet - írta még 2016-ban az azóta Orbánék által bezáratott Népszabadság.
80 nap alatt a NER körül: így zsigerelte ki Orbán a magyar önkormányzati rendszert
Sorozatunk mai részében azt fogjuk megnézni, miként csinált egyszerű alattvalót a Fidesz a magyarok által megválasztott helyi vezetőkből.