A kínai kommunista párt érdekei mentén, több százmilliárdos kínai hitelből épül, és rosszul jár vele az ország, mi az? Igen, a Fudan is jó válasz, de ezúttal hazánk kínai adósrabszolgaságba döntésének ősbűnét, a Budapest-Belgrád vasútvonal építését járjuk körbe.
Kína az egész világon azt a stratégiát alkalmazza, hogy brutális hitelekkel adósítja el a szegény országokat. Amikor pedig a földönfutó országok nem tudják fizetni az adósságot, nyomásgyakorlással szereznek előnyöket maguknak. Ez történik számos afrikai és ázsiai ország esetében. És szégyenszemre ez történik nálunk is, pedig uniós országként ez egyáltalán nem lenne törvényszerű. Sőt!
Persze mint szinte minden, amit a Fidesz az ország érdekei ellenében tesz, ez is Orbánék pénzéhségére vezethető vissza.
A Budapest-Belgrád vasútvonal tankönyvi példája a rossz és felesleges beruházásnak. Az egésznek az a célja, hogy kiszolgáltassa Európa piacait a távol-keleti kommunista diktatúra iparának. Ezt csak a hülye nem látja, vagy az, aki elég gátlástalan ahhoz, hogy a szemhunyásért cserébe saját hazáját elárulva kenőpénzeket tegyen el.
A vasútvonal felújítása nagyjából 750 milliárd forintba kerül. A Kínának fontos beruházást jórészt kínai vállalkozások végzik, a kormány pedig a pénzt 85%-ban kínai hitelből teremti rá elő, amit mi, keményen dolgozó magyar állampolgárok fizethetünk vissza. De - és ez itt a lényeg - dobnak néhány nagyobb koncot "Mészáros Lőrinc" cégeinek is. És nemcsak Orbán pénztárcája fog jól járni a megrendelésekkel, azt is elég biztosan meg lehet tippelni, hogy ki szállítja majd a követ. Orbán papa bányái nincsenek túl messze az építkezéstől...
Felesleges, drága, és kínai adósrabszolgaságba dönti az országot - nem véletlen tehát, hogy a kormány titkolózik róla.
Tavaly nyár végén Arató Gergely, a Demokratikus Koalíció országgyűlési képviselője benyújtott egy írásbeli kérdést, hogy közvetlen információhoz juthasson a Budapest-Belgrád vasútvonallal kapcsolatban. A reakció érdemi választ nem, tipikus fideszes pökhendi kioktatást és leereszkedő személyeskedést annál inkább tartalmazott. Schanda Tamás államtitkár szerint környezet- és vasútellenes az, aki meg szeretné tudni, hogy mennyiben szolgálja a magyar emberek érdekeit a csak több ezer év alatt megtérülő beruházás.
A Kínai Kommunista Párt befolyása olyan erős a Fideszben, hogy még csak nyomozni sem mertek elkezdeni a beruházás ügyében, amikor Szél Bernadett feljelentést tett. Részeredmények azért vannak: a képviselőnek hála a külügyet most már bírói ítélet kötelezi arra, hogy ki kell adnia a hitelszerződés részleteit, amit eddig titkosítással próbáltak meg óvni.
Ígéretük szerint, ha az Egységben Magyarországért pártjai győznek áprilisban, és Márki-Zay Péter alakíthat kormányt, ez a projekt is szemétdombra kerül majd.
80 nap alatt a NER körül: Óriási a tanárhiány, Orbánékat nem érdeklik a diákok
Orbánék az elmúlt 12 évben semmit nem tettek a hazai oktatásért. Elüldözték a tanárokat, akik emiatt tüntetést szerveznek.
80 nap alatt a NER körül – Orbán Viktor megszorítással sújtotta az ellenzéki városokat
A fideszes városok jól jártak az Orbán-sarccal, de ahol nem a felcsúti miniszterelnök emberei maradtak hatalomban 2019 októberétől, ott csúnya világ következett.
80 nap alatt a NER körül: a vámpírkormány harca a nemzet fővárosa ellen
Mindennél többet elmond Orbán aljasságáról az a tény, hogy a koronavírus-járvány kitörése számára csak eszköz volt két fő célja eléréséhez: a még nagyobb mértékű lopáshoz, és a 2019-ben jórészt ellenzéki vezetést választó városok, elsősorban Budapest elleni bosszúhadjárathoz. Sorozatunk mai része ez utóbbival foglalkozik.