Elképesztő eredmények érkeztek egy független kutatásból: az iskolák 43 százalékában nincs elég matektanár, és az órák tizedét nem is szakos tanár tartja – már ahol meg vannak tartva az órák! Hogy lehet így felnevelni egy generációt?
A T-Tudok Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Központ most bemutatott kutatásából első ránézésre kiderül, milyen fő bajok miatt került az oktatás a jelenlegi tragikus állapotába. Három dolog biztos: nemzetközi összehasonlításban is többet dolgoznak a magyarországi pedagógusok, a fizetésük is jóval a diplomás átlagbér alatt van, és kevesen vannak a fiatalok. Ennek pedig az lett az eredménye, hogy
bődületes, a gyermekek oktatásának színvonalát lerontó tanárhiány van, és aki a pályán van, az elképesztően sokat és a nem létező kollégák helyett is dolgozik.
Nade nézzük a legfontosabb adatokat, amiket megtudhatunk a független kutatásból:
- az iskolák 43 százalékának kéne még legalább egy matektanár
- a szakiskolák szakmai tárgyai esetében csaknem 40 százalékos a hiány
- Észak-Magyarországon a tanórák több mint 10 százalékát nem szakos tanár kénytelen kibekkelni
- az iskolák 52 százaléka jelezte, hogy nincs iskolapszichológusra, pedig nagyon kéne
- a tanárok évente alsóhangon 35 milliárd forintnyi elvégzett, de ki nem fizetett, „láthatatlan” munkát végeznek - és ezek csak a plusz tanórák, az otthoni készülés, dolgozatjavítás ezen FELÜL jön!
- a magyar pedagógusok bére nemzetközi összehasonlításban 66% a HELYI diplomás bérnek, holott az OECD átlag 90 százalék, és ugye nagyon nem mindegy hogy 1000 Euró 90 százalékáról vagy 4000 Euró 90 százalékáról beszélünk
- magyar pedagógusoknak 42 évig tanítaniuk ahhoz, hogy elérjék a legmagasabb fizetési kategóriát, holott az EU-átlag 25 év
- a tanárszakos egyetemisták 64,5 százalékának esze ágában sincs már tanárként dolgozni, végül csak 37 százalékukból lesz tényleg tanár
Ön is kedvet kapott a pedagógusi pályához Magyarországon? Hát igény, az éppen volna a munkájára, csak éppen a jelenlegi Fidesz-kormány nem fizeti meg.
A tanárhiányról való tagadó kommunikációjuknak persze némileg ellentmond, hogy bár szerintük minden rendben van, olyan világbajnok hülyeségekkel jönnek elő, mint hogy tanítsanak akkor egyetemisták, vagy középfokú szakiskolát végzettek. Illetve ha lehet, inkább ne is tanítson senki senkit, mert minél butább a magyar gyerek, a Fidesznek annál jobb.
Április 3-án tehát sok minden egyéb mellett a gyermekeink taníttatása, az egészségünk és a biztonságos élet a tét!
Forrás: Népszava
80 nap alatt a NER körül: Óriási a tanárhiány, Orbánékat nem érdeklik a diákok
Orbánék az elmúlt 12 évben semmit nem tettek a hazai oktatásért. Elüldözték a tanárokat, akik emiatt tüntetést szerveznek.
Miért kéne több diplomás és miért nem tetszik ez a Fidesznek?
Hiába próbálja Orbán lépten-nyomon leszólni a diplomásokat és a felsőfokú végzettség értékét, a valóság az, hogy a foglalkoztatottság aránya messze a diplomások közt a legmagasabb és havi többszázezer forinttal keresnek többet. Miért akarja mégis a Fidesz a képzetlenek és a szakmunkások országává tenni Magyarországot? Mutatjuk, mi a lényeg!
Egy elkeseredett pedagógus nyílt levélben válaszolt Káslernek
Az embertelen emberminiszter karácsonyi üdvözletnek álcázott propagandalevélben zaklatta a tanárokat. Egyiküknek ez már sok volt.
Vádirat Orbánnak egy pályakezdő tanártól: A hajléktalanság fenyeget
Ma már nem arról van szó, hogy nem futja a keresetből a nyaralásra vagy kulturális javakra, hanem a lakhatási szegénység, súlyos megélhetési problémák azok, amelyekkel naponta szembe kell nézniük a pedagógusoknak – írta a PDSZ.
Sztrájkkal üzennek a pedagógusok Orbánnak: Az állami oktatás nem gyermekmegőrző!
A januári figyelmeztető sztrájk után március közepétől beszüntethetik a munkavégzést, ha a felcsúti szotyiköpködő nem kap észbe, és foglalkozik végre a közoktatás válságával. 12 év semmittevés után erre sajnos kevés az esély.