Nem is indulhatott volna a törvény szerint közbeszerzésen a nyertes cég, de hát Mészáros Lőrincé, így nem igazán számítanak a jogszabályok.
Orbánék nem cicóznak ezután holmi közbeszerzésekkel, ha autópályaépítésről van szó. A vámpírkormány 35 évre odaadta a sztrádaépítés és karbantartás jogát egy Mészáros Lőrinc érdekeltségeiből álló magántőkealapnak, a Themisnek, így 2057-ig övéké a beszedett útdíj. A több évtizednyi fix bevételért cserébe bővítéseket és új szakaszok megépítését várja el a kormány.
A Themis Magántőkealap vezette konzorciumot annak ellenére hozták ki győztesként, hogy a magántőkealapok tulajdonosai nem nyilvánosak, közbeszerzésen viszont nem indulhat olyan társaság, amelyik nem tudja vagy nem akarja megnevezni a tényleges tulajdonosát.
- írta meg a Népszava. De hát hol vagyunk már attól, hogy holmi jogszabályok akadályozzák az Orbán malacperselyeként működő Mészárost abban, hogy közpénzeket nyerjen el...
Hogy ez a lehetetlenül hosszú időszak miképp jött ki, nem tudni. Épp ezért a Transparency International Magyarország (TI) beperelte a Nemzeti Koncessziós Irodát (NKI), és a Fővárosi Ítélőtábla elsőfokú, nem jogerős ítélete szerint a kormányzati szerv nem titkolhatja tovább, milyen számítások alapján jutottak arra, hogy 35 évre koncesszióba adják az autópályaüzemeltetést. Ki kell adniuk a számításokat.
Annyi mindenesetre a számítások nélkül is látható, hogy Orbánék közpénzéhsége nem ismer határokat.
Sztrádakiszervezés: Melyik milliárdos útépítőt ültetik a nyakunkba 35 évre?
Kiderült, kik adhatnak be ajánlatot: a korábban Szíjj Lászlóval dolgozó osztrák Strabag, egy rejtélyes magántőkealap, ahol Mészáros Lőrincet lehet szimatolni, és egy lábatlani cég, a Dömper Kft.
2056-ig csak Mészáros építhet utat Magyarországon?
Könnyen lehet, hogy csak Mészáros Lőrinc, Szíjj László és hozzájuk hasonló fideszes vállalkozók építhetnek utat Magyarországon, ha megvalósul Orbán Viktor újabb háttérhatalmi terve. Ők úgy mondják, koncesszióba adják a gyorsforgalmi utakat, de tulajdonképp előre ellopják az ezekből származó bevételt.
TI: ellentétes az EU-joggal a sztrádakikszervezés
Felmerül, hogy ez valójában egy leplezett közbeszerzés, amelyet úgy bonyolítanak le, hogy nem tartják be a közbeszerzési szabályokat - írták.