Varga Zoltán (DK) a rekordmagas üzemanyagárak kapcsán arról beszélt: az elmúlt évtizedben többször is volt jövedékiadó-emelés, emellett a rekordgyenge forint, az Európa-rekorder infláció, a csődöt mondó árfolyampolitika, a hatalmas költségvetési hiány és a brutális államadósság vezetett oda, hogy a 95-ös benzin 506, a gázolaj 517 forintba került literenként.
Az üzemanyag árának drágulása a szállításon keresztül előbb-utóbb megjelenik az élelmiszerek árában is, még drágább lesz a kenyér, a tejtermék, a hús, a gyümölcs és a zöldség - hívta fel a figyelmet. Ezért azt kérdezte: mikor csökkenti a kormány az üzemanyag árát terhelő adókat?
Válaszában Tállai András, a Pénzügyminisztérium parlamenti államtitkára az áremelkedést a válság miatti nemzetközi gazdasági folyamatokkal indokolta, hozzátéve, hogy más országokban is magas az üzemanyagár és az infláció. Közölte: a kormány vizsgálja az üzemanyagok árcsökkentési lehetőségeit és a nemzetközi példákat. Ezek közt említette az árak befagyasztását, ahol problémát jelent, hogy az csak ideiglenes lehet, az áfa vagy a jövedéki adó csökkentését, melyekre uniós korlátok és megkötések vannak és a kereskedelmi árrés csökkentését is - tette hozzá. Az ellenzéki politikus nem fogadta el az interpellációra adott választ.
Petícióban követeli a Jobbik a benzinár azonnali csökkentését
A jelenlegi rendkívüli helyzetben engedje el a kormány az üzemanyag jövedéki adóját. Ne nyerészkedjenek, hanem cselekedjenek. Azonnali árcsökkentést! - erről beszélt az ATV-ben a párt alelnöke, Dudás Róbert.
Januártól az autópályamatricák is drágulnak
Nem csak az iszonyatos mértékű benzindrágulás és az gépkocsik árának növekedése miatt lesz drágább jövőre az autózás.
DK: a kormány ne nyerészkedjen az üzemanyagok áremelésén!
Hetek óta emelkedik folyamatosan a benzin és a gázolaj ára. A mostani drágulással Orbánéknak ismét sikerült összehozni egy tragikus rekordot: sosem volt még ilyen drága a tankolás.