Orbán és Matolcsy éppen hogy a forgalommal szembe megy: nem szétszabdalni kell Budapestet, hanem megerősíteni a főváros és Pest megye együttműködését, közös fejlődését - reagálta Matolcsy György javaslatára az Egységben Magyarországért Dunakeszi körzetében induló jelöltje a hvg360-ra írt véleménycikkében.
Orbán Viktor évtizedek óta szembeállítja a fővárost a vidékkel – együttműködés és közös fejlődés helyett gyűlöletet és megosztottságot gerjeszt. Pedig ami a fővárosnak és közvetlen térségének jó, az az egész országnak jó
- ezzel a felütéssel írt véleménycikket a hvg360-ra Dorosz Dávid. Az Egységben Magyarországért Dunakeszi körzetében induló jelöltje Matolcsy György ötlete késztette a cikk megírására. A fideszes miniszterből lett jegybankelnök a fejlett nyugati világra jellemző várospolitikai irányoknak radikálisan ellentmondó javaslatcsomagot fogalmazott meg, amely az ország településszerkezetének egyenlőtlenségeit a jelenlegi fővárosi közigazgatási szerkezet brutális szétszabdalásával kezelné, bizonyára nem függetlenül attól, hogy Orbánéknak nagyon is jól jönne egy meggyengített Budapest.
Orbán és Matolcsy éppen hogy a forgalommal szembe megy: nem szétszabdalni kell Budapestet, hanem megerősíteni a főváros és Pest megye együttműködését, közös fejlődését. Hiszen ne tévedjünk: a fővárosi régió egy gazdasági, kulturális, közlekedési egység – így problémái és jövője is közösek.
- írta erre Dorosz, aki szerint egy kormányváltás után a Márki-Zay Péter vezette koalíció egy teljesen más irányba indul majd el: stabilizálni fogják a települések gazdasági helyzetét, visszaállítják az erős önkormányzatiságot és megszüntetik a különleges gazdasági övezet intézményét, amit először éppen a főváros környékén, Gödön vezettek be, csupán azért, mert a gödiek merészeltek ellenzéki színűre cserélni a városvezetést.
Dorosz Dávid szerint az agglomerációban és Pest megyében az elvégzendő munkának az alábbi sarokpontokon kell nyugodnia:
- Egységes várostérségi fejlesztési szemlélet kialakítása a főváros és agglomerációja esetében.
- Integrált elővárosi közlekedési infrastruktúra és közösségi közlekedés kialakítása, javítva a központi régió nagytérségi, országos és nemzetközi elérését, továbbá közvetve erősítve nemcsak a régió, de az egész ország versenyképességét.
- Holisztikus és fenntartható, környezettudatos szemlélet kialakítása a teljes fővárosi várostérségben.
- Fenntartható és kiegyensúlyozott agglomerációs területhasználat, amely véget vet a szervetlen lakóövezeti burjánzásnak.
- A nagymértékű lakossági expanzióból fakadó közüzemi és humán közszolgáltatási (szociális, köznevelési, egészségügyi) kapacitáshiányokat integrált térségi szinten szükséges kezelni.
A fentiekből is kitűnik: ami a fővárosnak és közvetlen térségének jó, az az egész ország érdeke.
Miből valósulna meg a a Budapest Agglomerációs Vasúti Stratégia?
Az ellenzék Dunakeszin induló közös képviselőjelötje, Dorosz Dávid szerint csak a kormányváltás a garancia arra, hogy meg is valósuljanak a bejelentett tervek.
Dorosz: Ingyenes közösségi közlekedést az agglomerációban élő 14 éven aluliaknak is!
Karácsony Gergely Budapesten már bevezette – Szabó Tímea, Ujhelyi István és Dorosz Dávid közös sajtótájékoztatója.