Súlyos a sofőrhiány a Volánoknál, kinek-kinek a munkábajárását vagy éppen a szabadságát szabotálja az állami buszvállalat.
Számos területen okoz gondokat a munkaerőhiány Magyarországon. Így van ez az állami buszközlekedésben is, ahol hiába szereznek be új járműveket súlyos milliárdokért, ha nincs ki a kormány mögé üljön.
Mi Kőbánya és Kispest lakói ritkábban utazunk Volánbusszal, és nyilván kivételezett helyzetben vagyunk, hiszen az elővárosi járatok esetében kevesebb a probléma. De mi van, ha a szabadságunkat vidéken töltve ottrekedünk valahol fél napra a gyerekkel? Képzeljük csak el, ahogy órákat várunk egy vidéki buszmegállóban egy forró nyári napon. És képzeljük el, milyen annak, aki naponta éli át ezt, ráadásul munkába, iskolába vagy hazafele utazva. Miért nem ezzel foglalkozik György István és Orbán Viktor?
Mi ennek az egésznek az oka?
Nincs elég buszvezető, ez az ok. Dobi István, a Szolidaritás Autóbusz-Közlekedési Szakszervezet elnöke szerint ezért lehetnek a Volánbusznál járatkimaradások, mert egyre több buszsofőr mond fel, és nincs elegendő utánpótlás. Maga a Volán is elismeri, hogy kevés az ember.
Mire megy el az adónk?
Miközben több megyében is fél napig nem jön a busz Magyarországon, mert nincs ki vezesse a járműveket, a Fidesz-kormány 6,6 milliárd forintot költött el a hétvégi tűzijátékra és metálturulos felvonulásra. Egy átlagos buszvezető bruttó 400 ezret keres, az évi 5 millió. Vagyis a tűzijáték árából 1300 évig lehetne fizetni egy buszsofőrt, de 100 sofőrt 13 évig. Miért nem arra költünk, ami fontos?