A több, mint 40 éve épült népligeti metróállomás átépítése is része a az M3-as metró felújításának. Az állomás akadálymentesítéséhez ki kellett bontani a födémet, így a felszínen is lezárások vannak.
A terveknek megfelelően haladnak a 3-as metróvonal Kőbánya-Kispest és Népliget állomás közötti felújítási munkálatai. A koronavírus-járvány miatt több mint egy hónapja bevezetett veszélyhelyzeti intézkedések továbbra sem korlátozzák a korszerűsítés menetét - tájékoztatott a BKV.
A Népliget metróállomás környezete "szinte felismerhetetlen", mivel az akadálymentes közlekedés biztosításához a födémet ki kellett bontani, így a felszínről belátni az aluljáróba.
"A felvonók megközelítéséhez szükséges tér kialakításához új szerkezet épül, a lépcsők elbontása és új pozícióba helyezése pedig már meg is történt"
Elbúcsúzhatunk a sok Fradi drukkerben nosztalgikus érzéseket keltő klasszikus zöld burkolattól is.
Az utasforgalmi területeken szembetűnő a változás. A falburkolatok tartószerkezete minden állomáson elkészült, a Határ út és az Ecseri út után a Népligetben is elkezdődött a padlóburkolatok lerakása. Az új LED lámpatestek működése pedig szó szerint új megvilágításba helyezte az eddig félhomályban lévő peronokat.
Az üzemi területeken a gépészeti munkafolyamatok jó ütemben haladnak, helyenként az elektromos vezérlők bekötése is elindulhatott. Kőbánya-Kispesten, az új pályaszakaszon a korszerű áramellátás kiépítése napokon belül befejeződik, várhatóan május elején elindulhat a tesztelés próbajáratokkal - közölte a BKV.
(MTI)