A választókerület problémáit érintő sorozatában Arató Gergely DK-s jelölt most a Galvani híd megépítésének következményeiről beszélgetett Domokos Gáborral, kispesti DK-s önkormányzati képviselővel.
Kőbánya és Kispest egyik legnagyobb problémája a hatalmas forgalom, az a rengeteg autó, ami rázúdul a kerületek útjaira, az az átmenő fogalom, ami nagyon nehézzé teszi az itt élők életét, közlekedését.
Az első és legfontosabb, a lakosság minél szélesebb körű bevonása a beruházás alakításában, mert az itt élők igényeit nem hagyhatják figyelmen kívül - foglalta össze a lényeget Arató Gergely.
Értjük, tudjuk, hogy szükség van Budapest belvárosának tehermentesítésére, de ez ne Kispest és Kőbánya polgárainak rovására történjen!
Szerinte a két kerület ennél több forgalmat már nem tud elviselni, sőt. Helyette szükséges megvizsgálni minden alternatív megoldást, így például egy gyorsvasút ötletét Dél-Buda és Dél-Pest között. Ennek sokkal kisebb lenne a környezeti terhelése.
A kőbányaiaknak és a kispestieknek nagyon fontos kérdés lesz a közeljövőben, hogy a nem sokára megépülő Galvani híd elvezető úthálózata minél kevesebb terhelést jelentsen nekik - fogalmazott Domonkos Gábor kispesti DK elnök. Szerinte nem szabad tovább növelni a forgalomterhelést, és a Kiserdő területének csökkentése is elkerülendő.
"Nincs szükségünk olyan fejlesztésre, ami még nagyobb átmenő forgalmat zúdít rá a kerületekre!"
A Demokratikus Koalíció a 2022-ben felálló új kormány részeként csak olyan megoldást fog támogatni a Galvani híd építése kapcsán, ami nem növeli a Kőbányán és Kispesten áthaladó forgalmat. Nem nagyobb forgalomra van szükség, hanem olyan megoldásokra, amik csökkentik a forgalmat, és jobbá teszik az itt élők életét.