Területenként és intézményenként más megoldásokat találtak a távoktatás megoldására. Utánajártunk, hogy Salgótarjánban miként eszközölték ezt.
Portálunknak nyilatkozott egy salgótarjáni tanár, aki szakmai tárgyakat oktat, de véleményezni tudja az általános iskolások online munkáját is, mivel a lánya is ebbe a korcsoportba tartozik, így anyukaként is helytáll mellette.
Riportalanyunk elmondta:
Egy hete kezdték el a távoktatást. Az első néhány nap a tanulás-módszertanról szólt. Kipróbálták, milyen módon tudnak együttműködni a diákok és a pedagógusok. Először a Facebookon hoztak létre csoportokat, majd az első hétre tanácsokkal látták el őket arról, hogy milyen alkalmazásokon és oldalakon keresztül lehet hatékonyan megoldani a tanulást.
A pedagógus kihangsúlyozta:
a fokozatosság mindenképp fontos volt, és sokat segített a tanmenet kialakításában.
Az oktatásszervezők kérték, hogy ne árasszák el hirtelen túl nagy feladatmennyiséggel a gyerekeket, teszteljék, hogy mennyit bírnak el. Nem kellett sok idő, amíg sikerült beállítani a megfelelő mennyiségű tananyagot.
Ők egyébként a KRÉTA rendszert használják, a dokumentumokat pedig a Google Drive-ra töltik fel. A későbbiekben lehet, hogy új lehetőségeket is kipróbálnak.
Az általános iskolásoknál is remekül működik az oktatás
Az általunk megkérdezett tanár az oktatást nemcsak a tanári oldalról tudja megítélni, hiszen szülőként is tanítania kell gyermekét. Ezzel kapcsolatban példaként említette, hogy általános iskolás lánya Petőfi Sándor Anyám tyúkja című versét videón keresztül szavalta el tanárának, de így is kiválóan működött a felelet.
Külön érdekesség, hogy a pedagógus-szülő az "internet a XXI. század diákéletében" témából írja a szakdolgozatát, így ez a rendkívüli helyzet élesben is segít neki a diplomamunkája megírásában. A járvány utáni idővel kapcsolatban úgy fogalmaz:
Azok a pedagógusok, akik 20-30 éve pályán vannak, az online tanítás eszközeit többségében nem használták, így hozadékos jónak tartom, hogy megtanulják őket a veszélyhelyzet idején. Ha ez a rendkívüli időszak véget ér, bizonyára beépíthetik majd a tanrendbe az újonnan elsajátított módszereket, attól azonban még nagyon messze vagyunk, hogy a távoktatást normál rendszeressé tehessük, mellőzve az iskolai személyes megjelenést, és ezt nem is kell célként kitűznünk magunk elé.